În ultimul timp, spațiul publicitar a devenit atât de competitiv, încât strategiile de optimizare a unei campanii media display au devenit o necesitate. Pentru mulți munca se termină după implementare, tocmai de aceea, bugetul este afectat, iar rezultatele nu sunt conforme cu așteptările. Conform, Emarketer, în 2023, cheltuielile alocate pentru publicitatea digitală au atins 601,84 miliarde, iar majoritatea a ajuns în campanii media display. Online-ul nu își pierde puterea, ba din contră, devine din ce în ce mai relevant.
Însă, pentru a putea profita de toate oportunitățile pe care le oferă, trebuie abordat în consecință. Ce impact poate avea ajustarea constantă în planurile de promovare, dar și cum te poate ajuta mai exact rămâne să afli în rândurile următoare.
Succesul unei campanii media display – cât de departe poți să privești?
Orice tip de campanie publicitară trebuie privită în ansamblu. Când vine vorba de organizarea unei strategii de media display, există trei abordări principale:
- Impact pe termen scurt – Știai că un client trebuie să interacționeze de șapte ori cu brandul tău pentru a lua o decizie care să se încheie cu o achiziție? Totuși, încă de la activarea campaniei, poți vedea primele reacții. Publicul devine interesat de prezența ta online, de felul în care este prezentat site-ul sau de reputația pe care o ai pe piață.
- Impact pe termen mediu – O campanie bine gândită nu doar că atrage clienți noi, ci creează o conexiune reală, care îi încurajează să repete interacțiunea. Vei observa cum business-ul tău va căpăta și mai multă vizibilitate atât în rândul prospecților, cât și al clienților existenți. Vei reuși să ajungi nu doar pe ecranele pe care le folosesc, dar și în mintea lor atunci când fac o alegere.
- Impact pe termen lung – Succesul unei campanii media display poate genera un efect de word of mouth. Cu ce impact vine asupra afacerii tale? Ei bine, într-un asemenea stadiu, clienții mulțumiți de ceea ce au văzut sau au cumpărat de la tine încep să te recomande și altor persoane. Deja începi să câștigi brand ambassadori valoroși și să îți poziționezi afacerea ca lider de piață.
Beneficiile testării și optimizării constante a unei campanii media display
Dacă vrei să implementezi o campanie media display, dar ți-e frică de eșec, ar trebui să te gândești la avantajele pe care le vei pierde.
Descoperă doar câteva dintre cele mai așteptate reușite pe care ți le pot garanta testarea continuă a imaginii, textului și algoritmilor de targetare.
Creșterea notorietății de brand
Cel mai important lucru la care trebuie să te gândești este că vei reuși să ajungi exact la segmentele dorite de audiență. Prin ce se poate traduce? Prin creșterea vizibilității și extinderea publicului țintă.
Să fii recunoscut de clienți și ales în detrimentul altor variante este cel mai mare succes pe care îl poți avea în contextul actual. Competitivitatea e foarte mare – la fel și așteptările din partea potențialilor cumpărători. Așadar, nu te poți prezenta cu opțiuni standard și nici nu te poți lăsa în seama tendințelor dacă nu știi exact cum să le adaptezi.
Crearea unei comunități în jurul brandului
Campaniile media optimizate corect te pot ajuta să obții reacții autentice și să sporești rata de loializare. Degeaba ai achiziții pe bandă rulantă dacă nu primești susținere din partea publicului. Implicarea se poate traduce în multe forme – click-uri, comentarii, feedback sau distribuiri. În timp, o comunitate care îți cumpără frecvent produsele și este interesată de prezența afacerii tale, îți poate oferi feedback valoros.
Implicarea activă a celor care îți apreciază produsele te va susține în eforturile de viralizare a mesajelor și conținutului publicitar. Vei trece, așadar, de la titlul de cantitate neglijabilă pentru prospecți, la alternativă demnă de luat în considerare.
Îmbunătățirea costurilor de promovare
Testarea permite alocarea bugetului doar către tactici care dau rezultate. Elementele care nu dau randament sau care nu se potrivesc preferințelor audienței pot fi eliminate. Astfel, îți poți maximiza resursele alocate pentru campaniile de advertising digital și-ți poți atinge cu exactitate obiectivele de business.
La final, când vei trage linie și vei analiza valoarea cheltuielilor vei observa tot mai puține pierderi, ceea ce vine implicit cu noi oportunități de evoluție. Poți aloca banii rămași pentru alte investiții importante. Însă, e esențial să ai alături un specialist în campanii media, un vizionar care îți poate oferi tot suportul de care ai nevoie.
Concluzie
Testare, testare și iar testare.
Nimic nu te poate ajuta mai mult în cazul unei campanii media decât optimizarea fiecărui element – de la imagini până la texte.
Într-o piață competitivă, este esențial să verifici fiecare aspect al campaniei tale. Echipa noastră de AdOps de la DAS te poate ajuta să obții rezultatele dorite. Vei beneficia de avantaje precum: creșterea notorietății, implicarea publicului și reducerea costurilor. Procedurile noastre interne se axează pe optimizarea campaniilor și obținerea unei rate de conversie semnificativ mai mare.
Investește inteligent dacă vrei rezultate!
Până data viitoare, te așteptăm în secțiunea de blog pentru a fi la curent cu alte noutăți din industrie!